Doorgaan naar inhoud
Extra omzet genereren door bijverkoop: onze tips

Extra omzet genereren door bijverkoop: onze tips

In een wereld vol ondernemers is het belangrijk om jezelf te onderscheiden van anderen. Een van de manieren waarop dat kan, is door je klant iets extra’s aan te bieden. En het is natuurlijk helemaal mooi, als je daar zelf ook nog iets aan verdient!

Verschillende producten die wij jou aanbieden als pedicure, kunnen ook heel handig en effectief zijn in het kader van thuisgebruik voor jouw klant. Laat je klant kennismaken met de producten in jouw salon en als het tussen het product en je klant klikt, kun je hem of haar misschien wel blij maken met iets voor henzelf.

Welke producten geschikt zijn voor bijverkoop, gaan we je vertellen.

Denk allereerst aan de nagellakjes van O.P.I. Deze nagellak, die niet alleen bekend staat om de originele naamgeving, maar ook zeker om de kwaliteit en houdbaarheid van de lak zelf, is een perfect voorbeeld.

Wanneer je klant vraagt om een bepaalde kleur, kun je meerdere kleuren naast elkaar zetten. Zo maakt je klant kennis met het scala aan kleuren dat jij in je assortiment hebt. Probeer je klant ook te inspireren met combinaties, of geef tips die je baseert op iemands tint, kleur van de ogen, de sfeer die iemand uitdraagt, enzovoorts. 

Zo kun je professioneel en toch persoonlijk adviseren welke kleuren iets moois doen voor iemand. Kan je klant niet kiezen? Maak dan vooral duidelijk dat ze de kleuren zelf bij jou kunnen kopen, zodat ze ook thuis van de kleuren van O.P.I kunnen genieten.

De voetproducten van NAQI werken op een andere manier, wanneer het om bijverkopen gaat. De salonverpakking van 500 ml die jij gebruikt, zijn niet perse handig in het kastje van de klant thuis. Daarom bieden wij ook consumentverpakkingen aan, met maar liefst 10 producten, waarvan jij er 1 gratis krijgt. Of je klant nu komt voor een droge huid of kloven, met het consumentenpakket kun jij altijd aanbieden waar jouw klant naar op zoek is. 

Dat geldt ook voor het uitgebreide assortiment dat we van Gehwol hebben. Veel van onze producten van dit betrouwbare en hoogstaande pedicuremerk, zijn in verschillende verpakkingen te bestellen. De ene verpakking voor jou als grootgebruiker, de andere verpakking is een handzame tube, geschikt voor het eventuele thuisgebruik van jouw klant. 

Uiteindelijk kun je dus met 1 product meer actie genereren. En daarmee denk je niet alleen mee met de klant, het zorgt ook voor een stijgende omzet.

Vorig artikel Een duik in de wereld van schoonheid en beauty

Een opmerking achterlaten

Opmerkingen moeten eerst goedgekeurd worden voordat zij verschijnen

* Verplichte velden