Doorgaan naar inhoud
Help! Niet alles is leuk aan het werk in de pedicure en beauty branche

Help! Niet alles is leuk aan het werk in de pedicure en beauty branche

Over het algemeen is het natuurlijk fantastische werk in de pedicure en beauty branche. De klant komt niet voor niets naar jou en gaat na een behandeling weer tevreden de deur uit. Je legt de klant in de watten en zij hebben een geniet momentje. Maar als we eerlijk zijn dan zijn er ook minder leuke kanten te benoemen. Wij zijn benieuwd wat jij het meest vervelend vindt aan je werk. Deze horen er ook bij maar hoe ga je er mee om? We willen een aantal tips met je delen.

Neem af en toe een pauze

Het werk kan hectisch zijn in de praktijk. Er zijn lastige klanten, drukke dagen of je ervaart tijdsdruk voor de behandeling die gepland staat. Het is beter om af en toe even een pauze te nemen. Even rustig in en uitademen om te ontspannen en weer op te laden. Even een kleine pauze wandeling of gewoon even genieten van een kop thee of koffie kan al heel veel betekenen voor je humeur en je de dag door helpen.

Deel je ervaring

Een collega pedicure of beauty professional begrijpt als geen ander waar jij tegen aan loopt in het dagelijks werk en waar de frustraties zich opbouwen. Ze weten waar de uitdagingen liggen. Deel deze met je collega dit lucht op, maar misschien heeft zij ook wel tips over hoe zij er mee omgaat en wat zij doet om weer lekker aan de slag te kunnen. Een goed gesprek kan wonderen doen en gedeelde smart is halve smart.

Vier overwinningen

Wacht niet op de grote mijlpalen, maar gun het jezelf ook om de kleine successen te vieren. Als een klant super blij de deur uitgaat na een behandeling mag je trots zijn op wat je geleverd hebt. Vier dit met een grote glimlach en je creëert een positieve sfeer. Dat helpt je om positiever naar de minder leuke kanten van het werk te kijken.

Focus op kwaliteit

Het is bekend dat in de branche de druk hoog is om zoveel mogelijk klanten op een dag te helpen. Dat levert omzet op. Maar het draait niet alleen om de hoeveelheid werk, maar ook om de kwaliteit die je biedt. Concentreer je op elke klant als individueel persoon en neem daar de tijd voor. De ambiance die dan ontstaat verhoogt jouw werkplezier.

Leer van de uitdagingen

Elke uitdaging die op je pad komt is een kans om te groeien. Als je een klant hebt die niet helemaal tevreden is, kan je dat meenemen naar je volgende klant en eventueel je vaardigheden verbeteren. Blijf open staan om te leren, want dat maakt je zelfverzekerder. Vraag ook feedback van collega’s als je die mogelijkheid hebt. Je kan alleen maar beter worden in wat je doet.

Plan wat me-time

Je zorgt in je werk voor andere mensen en dat zit waarschijnlijk van nature in je. Maar het gevaar is dat je dan jezelf een beetje vergeet. Plan dus regelmatig tijd voor jezelf en doe iets waar jij blij van wordt en energie van krijgt of laat je verwennen met een manicure, pedicure voor jezelf. Wat dacht je van een dagje spa? Dus onthoud dat het oké is om minder leuke kanten van je werk te ervaren. Met een goede selfcare en een glimlach kun je ze met stijl en zorg benaderen. Blijf schitteren en verwennen, zowel je klanten als jezelf!

Vorig artikel Dé EHBO-kit voor onverwachte plotwendingen in het leven.

Een opmerking achterlaten

Opmerkingen moeten eerst goedgekeurd worden voordat zij verschijnen

* Verplichte velden